Kino » archiwum » Życie i cała reszta

Podstawowe informacje

Tytuł
Życie i cała reszta
Tytuł oryginalny
Anything Else
Data premiery kinowej
2004-04-02
Kraj produkcji
USA 2003
Aktorzy i twórcy
reżyseria:
Woody Allen

scenariusz:
Woody Allen

aktorzy:
Christina Ricci - Amanda
Jason Biggs - Jerry Falk
Woody Allen - David Dobel
Jimmy Fallon - Bob
Stockard Channing - Paula
Danny DeVito - Harvey
Diana Krall - Gra siebie
KaDee Strickland - Brooke
Erica Leerhsen - Connie
Kenneth Edelson - Recepcjonista
Anthony J. Ribustello - Twardziel z samochodu
William Hill - psychiatra
Wynter Kullman - Emily
Anthony Arkin - Komik Pip'a
David Conrad - dr Reed

zdjęcia:
Darius Khondji

scenografia:
Santo Loquasto

producent:
Letty Aronson

producent wykonawczy:
Benny Medina
Jack Rollins
Stephen Tenenbaum

montaż:
Alisa Lepselter

kostiumy:
Laura Jean Shannon

Opis filmu
Film otworzył ostatni Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji.

Komedia. Młody nowojorski pisarz Jerry (Jason Biggs) bezskutecznie próbuje uporządkować swoje życie uczuciowe. Jego związek z Amandą (Christina Ricci) wisi na włosku. Wina za ten stan rzeczy leży w znacznym stopniu po stronie Amandy, która cierpi na... chroniczną niewierność. Za radą starszego kolegi po piórze (Woody Allen) Jerry podejmuje walkę o uratowanie związku. Przede wszystkim będzie musiał pokonać własne lęki i frustracje. Neurotyczny charakter młodego pisarza nie będzie jedyną przeszkodą, która stanie na drodze do szczęścia młodych ludzi.

Życie i cała reszta to wszystko, czego możecie się spodziewać po Woody Allenie... a nawet więcej.


"Owacją na stojąco nagrodziła publiczność obecna na ceremonii otwarcia 60. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji pokaz najnowszego filmu Woody Allena Życie i cała reszta."
Variety

"W filmie Życie i cała reszta Woody Allen nabrał jakby nowego odechu i wigoru. Może dlatego, że znalazł nowego, młodego bohatera: Jason Biggs gra 20-latka, początkującego literata-humorystę, poszukującego miłości, zakochanego, zdradzanego, chodzącego do psychoanalityka, cierpiącego na depresję i zwątpienia, przerażonego "pustką świata pozbawionego Boga". Zapamiętam z tego filmu niezwykłe jak na Allena ujęcie: stary człowiek w okularach krótkowidza i sztruksowych spodniach, oparty o karabin. Farsa? Tak, ale podszyta największą powagą."
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza